Berea casei. Promoții în lanț la Hanu’ Berarilor Interbelic

La Hanu’ Berarilor Interbelic promoțiile la berea casei se țin lanț până în luna octombrie.

În caz că se întreabă cineva dacă organizatorii au luat în calcul vreo știre de ultimă oră privitoare la încălzirea globală care să spună că s-au schimbat anotimpurile sau că ar ține vara călduroasă mai mult decât de obicei, trebuie să aflați că decizia aceasta are cu totul alte baze.

Consumatorii de bere care o folosesc doar vara ca remediu contra căldurii au tot dreptul să își pună astfel de întrebări. Există, însă, foarte, foarte mulți oameni pentru care berea este mult mai mult decât atât. Numărul mare al băutorilor de bere (indiferent de sezon) vi se poate părea o exagerare, însă vă asigurăm că nu e deloc. Există date sigure, ușor de verificat, care dovedesc că berea este incontestabil cea mai populară băutură din lume, după apă și ceai.

Cu siguranță că orice restaurat (și în special cele cu terase) si-ar dori o toamnă cât mai blândă și mai asemănătoare cu vara, însă rațiunile din spatele promoțiilor Hanului Berarilor au cu totul altă natură și alte scopuri. Hanu’ Berarilor este un concept de restaurant care și-a propus încă de la începuturile sale o ”actualizare” a ideii de bucătărie cu specific românesc prin adăugarea nuanțată a unor componente de inspirație germană și/sau franțuzească, ce nu mai sunt de mult elemente noi în bucătăriile românești, fie că vorbim de cele profesionale sau de bucătării private.

”Ce e nemțesc și lui Dumnezeu îi place” se auzea până nu demult prin târguri. Această parafrazare a proverbului românesc referitoare la frumusețea lucrurilor (și care se dorea un fel de compliment adus lucrurilor făcute cu temeinicie de către germani) este și motivul pentru care câteva elemente din cultura lor culinară au pătruns atât de ușor și au fost asimilate rapid de gastronomia românească. Doar două exemple pentru o imagine mai clară a fenomenului: berea și cârnații.

Revenind în lumea restaurantelor, aflăm de la Dan Țonescu, Training & Development Chef in familia de restaurante din care face parte și Hanu’ Berarilor Interbelic, că acestea au în ADN-ul lor, adică din naștere, statură și trăsături inconfundabile de berărie germană clasică: ”Promoțiile cu și despre bere sunt absolut firești în locații de tip berărie de asemenea dimensiuni (n.n. 650 locuri în Casa Lupescu și 750 în Casa Oprea Soare), iar despre durata lor, vă spun un lucru pe care orice german cu scaun la cap ar considera-o suficientă: OCTOBERFEST. Adică cea mai mare sărbătoare populară dedicată unei băuturi.

Și este departe de noi gândul de a impune sau propune publicului nostru importarea acestei sărbători. Credem însă, că dacă cea mai mare sărbătoare închinată berii are loc la mama ei acasă, în octombrie, există în mod sigur și toate motivele logice pentru separarea consumului de bere de temperaturile de afară. Este o chestiune doar despre gusturi și despre plăcerea de a consuma aceasă băutură minunată. Alles klar?

Vorbind și despre influențele franțuzești din meniul Hanurilor, am ajuns cu discuția la explicarea conceptului de  ”brasserie”, pe care toată lumea îl cunoaște, și care în mod evident trage ”foc-usul” tot sub berăria noastră, ale cărei preparate cu ”dichis franțuzesc” se potrivesc și ele perfect cu consumul de bere. Mai exact cu ”Berea Casei”, căci despre ea este vorba când ne referim la promoții.”Statul la terasă”, ”Noroc cu Masa Berii”, ”Camera Berii”, ”Loteria Statului la Terasă” sunt doar câteva dintre ele. Iar dacă sunteți genul curios sau căruia îi place să știe toate detaliile înainte de petrecere, vă poftim în anticamera virtuală a Hanurilor pentru limpezirea oricărei îndoieli: http://www.hanuberarilor.ro/ro/promotii.

 

No Comments Yet

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

four × three =