Chef Ciprian Nicolescu: ”Mi-am dorit să aduc în țară tot ceea ce am învățat”

De la începutul acestui an Chef Ciprian Nicolescu a devenit Brand Executive Chef al Trattoriilor Buongiorno. ”Fiecare restaurant trebuie să se diferențieze, să fie unic în fața clientului”, își explică Chef Nicolescu viziunea.

Originar din Brașov, Ciprian Nicolescu (48 de ani) și-a început studiile și cariera de bucătar în afara țării, emigrând înainte de a împlini 20 de ani. Dorința sa de a cunoaște l-a purtat prin mari restaurante din diverse țări, unde a avut șansa de a lucra cu bucătari dedicați profesiei care și-au pus amprenta asupra carierei sale. ”Având în vedere că în acea vreme nu exista internetul, a trebuit să călătoresc foarte mult pentru a mă perfecționa”, explică Chef Nicolescu. ”Am lucrat în Germania, Franța, Italia, SUA sau Marea Britanie, atât în restaurante cu stele Michelin, unde am învățat despre perfecțiune și exigență, cât și în bucătării de volum, unde am deprins coordonarea și disciplina”.

După 14 ani de carieră, Ciprian Nicolescu a preluat pentru prima dată conducerea unei bucătării importante. ”Bineînțeles că la un moment dat vine vremea în care știi că ai ajuns la nivelul în care trebuie să îți asumi responsabilități mai mari. Mi s-a oferit șansa să lucrez la Londra, să preiau o bucătărie care făcea parte dintr-mare un grup de ospitalitate. Aveam 32 de ani, era vârsta perfectă pentru asta.”

În acest mediu care i-a asigurat un orizont de dezvoltare excelent, chef-ul plecat din Brașov a reușit să avanseze în ierarhie până la poziția de Group Executive Chef, conducând bucătăriile a patru hoteluri ale grupului.

În tot acest timp, Ciprian Nicolescu s-a gândit mereu la locul de unde a plecat, sperând ca într-o zi să se poată întoarce acasă. ”Sunt brașovean cu origini săsești și am emigrat la 20 de ani, dar m-am întors pentru că tot timpul am fost atras de orașul în care m-am născut. Căutam de mult un proiect serios în România pentru că mi-am dorit foarte mult să aduc în țară tot ceea ce am învățat prin locurile pe unde am umblat.”

Proiectul cu care a reușit să revină în țară l-a adus în Craiova – deschiderea hotelului Ramada Plaza. Aici a luat un prim contact cu piața locală a restaurantelor, iar după încheierea contractului a rămas în continuare în contact domeniul Horeca din România, ceea ce i-a oferit posibilitatea de a folosi cunoștințele acumulate în cei 28 de ani de carieră.

Din luna martie a acestui an, Ciprian Nicolescu a devenit Brand Executive Chef al Trattoriilor Buongiorno. Prima provocare de anvergură a fost deschiderea Trattoriei Buongiorno din Centrul Istoric, aflată la doar câțiva pași de legendarul Caru’ cu Bere. ”Pentru dezvoltarea locațiilor Trattoria Buongiorno se lucrează pe multe planuri, iar eu vrea să îmi pun amprenta nu numai pe ceea ce înseamnă preparatele culinare, ci pe întreaga experiență pe care o vom oferi clienților.”

Meniurile din locațiile Buongiorno poartă deja amprenta lui Ciprian Nicolescu care are o bună experință în bucătăria italiană, mai cu seamă în cea din sudul peninsulei. Toate rețetele au fost revăzute și îmbunătățite, iar pe parcurs vor fi introduse câteva noi ”signature dish” inconfundabile. ”Fiecare restaurant trebuie să se diferențieze, să fie unic în fața clientului. Noi vrem să ne conturăm o imagine foarte clară și pentru asta am selectat în meniu câteva preparate care să ne definească identitatea”, explică Chef Nicolescu.

Printre cele mai apreciate preparate de la Trattoria Buongiorno sunt Supa Insulară (cu midii, somon, creveți, calamari, caracatiță și sos de homar), Capelacci con camembert e pere in salsa di burro e noci (paste proaspete umplute cu camembert, pere în sos de unt cu usturoi și nucă, muguri de pin) și Tagliatelle cu fructe de mare. De o mare popularitate s-au bucurat și cele trei rețete cu midii – Cozze al vino bianco, Cozze mariniere și Cozze con salsa di pomodoro e basilico.

Cea mai mare provocare pentru Ciprian Nicolescu de când se află în România a fost găsirea unor fermieri locali care să poată furniza materia primă pentru restaurante. ”Afară se lucrează cu fermierii care se află pe o rază de câteva zeci de km în zona respectivă. Acest lucru este direct legat de conceperea meniului care trebuie să urmeze anotimpurile și ciclurile naturale, un lucru benefic atât pentru gustul produselor, cât și pentru cel care mănâncă pentru că astfel se respectă bioritmul natural. În City grill am găsit această deschidere către furnizorii locali, această dorință de a folosi produsele din zonă, ceea ce a contat foarte mult în decizia mea de a lucra pentru acest grup”.

”Când am preluat colaborarea cu City Grill în primul rând am apreciat faptul că sunt un business în expansiune, care propune și realizează proiecte noi pentru că, la rândul meu, și eu vreau să construiesc acolo unde mă duc, să am parte de provocări”, încheie Chef Nicolescu.

No Comments Yet

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

16 − eight =